lørdag

berøring ikke nødvendig. kun i det der er indenfor huden.

Til S


kære S
vil du rive mit hjerte ud
presse det
få det til at dryppe og pumpe voldsommere
du må gerne spytte på det.

Kære S

kan jeg
Føle dit sind under min hud
så lad det brænde
tungt og længe
så jeg kan blive lyserød

Kære S
lad mig lide med dig

Det er

krampe krampe krampe krampe krampe
abstraktion
krampe krampe krampe krampe krampe


og vi to er
to ben.
og torso.
og to arme.
og hals. brækkende
og hoved.
og hjerne.
og hjerte.
og skridt. køn. lem.



kan jeg få lov
at
tage din hjerne i mine hænder
og slikke den
som min hund gjorde da jeg som barn havde slået mit ben.
kan vi være
barn og hund
og hund og barn


kan man tage dit hjerte
gøre det rødt igen
lade det svæve rundt i drømmenes
klare klare vand.


Kære S
salverne fyger om dine ører
men din hjerne
har ingen sår
. tror den
. vil den
jeg smører dit hjerte
når jeg kan.
men jeg er ingen god doktor
det ved jeg.
derfor dette ønske.

lad mig ikke stå som en tynd plat fernis.
hjerter har bobler. det ved jeg. Du skal også boble op
i røgen som er god og tyk.



mågerne skriger dig vågen i afgrunden.
og jeg, mit naive barn leger rundt og leder
efter afgrunden.

Dine øjnes skrig krymper mig op i din hjerne
og jeg vil bare spille basun og bækkener og stortromme
men der ikke plads
så jeg spiller piccolofløjte
og det er alt for skingert. det kan jeg se i dine øjne.

Kære S


skovene brænder omkring os, men skal vi slukke dig først?
skal vi ikke også brænde mine hjernetråde lidt?
bagefter kan vi gå forenede i kamp?
perspektiverne kan drejes, men vi sidder på dem. begge.



Kære S

du er ikke et menneske
det kan du ikke være
heller ikke jeg.
menneske rimer på moral og fysik. der kan vi ikke være.
lykken har vi ladet ligge på den tørre sten vi så da vi kravlede ud
af mødrenes åbninger.

Mennesker kan man ikke elske.
jeg elsker dig S.