søndag

Hælder alting ud, opus 1

Der er nogle ting der vigtige og nogle der ikke er vigtige. Ellers er det omvendt.

Jeg læser i en bog.
Jeg læser i bogen.

Jeg skal handle, jeg skal skrive, jeg skal læse jeg skal vaske jeg skal jeg skal gi' dig skal jeg! skal jeg?

Er du der? Er du derude?
Jeg er ikke dig, jeg er mig. Altid. Også når jeg ikke er det. Det er sandheden.

En kvinde i sort, en sort kvinde, en kvinde går i sort. Jeg går i rødt og blåt og andre farver.

Det er ikke let, det hele, det er ikke. Er du der? Du lytter ikke, jeg ved det. Hvordan skulle du kunne det? Kan jeg lytte? Kan jeg hjælpe mig selv?

Jeg tror du kan hjælpe mig. Ikke at jeg har dårligt som sådan, slet ikke. Der sker bare ikke rigtig noget. Jeg er ligesom lidt død i det. Flad. Grå. Jeg tænder ikke. Du skal tænde mig. Kan du? Er du? Er du der?

Måske er det mig. Er det mig jeg venter på? Venter jeg på mig? Kan jeg hjælpe mig? Nytter det noget? Er der noget? Hvad? Er der noget galt?

Måske. Måske er der nogle ting der er vigtige. Ellers er der ikke.

Jeg ved det ikke.